ďťż
... dziennikarze ...




Suzy - 2005-09-11, 16:09
… oglądam programy informacyjne... słucham radia... no w końcu za jakiś czas sławetne wybory... ale zastanawia mnie jedno....

"czy dziennikarzem powinna być osoba rzetelna... obiektywna... przedstawiająca nam suche fakty aby każdy mógł wyciągnąć samodzielne wnioski nie poddając się niczyjej sugestii..."

czy

"dziennikarzem powinna być osoba która przez swoją "społeczną" funkcję wykonywania IV władzy powinna tak przedstawiać swoją wiedzę na dane tematy aby kształtować w ludziach pożądane światopoglądy..."

Ps. no właśnie...




Roman - 2005-09-11, 17:51
pusty głos

potrzebni są zarówno dziennikarze przedstawiający suche fakty, ale chyba bardziej istotni są ci kreujący opinie, faktyczni "dostarczyciele poglądów",

twierdzę, że pozostawienie masy, której nikt nie nauczył myśleć (a za taki twór niestety uważam każde ludzkie społeczeństwo) z samymi faktami i stawianie przed nimi konieczności stworzenia opinii może doprowadzić do kreacji poglądów radykalnych, bądź absurdalnych

istnieje wreszcie trzecia grupa dziennikarzy, którzy inaczej dokonują selekcji istotnych faktów i dla nich najważniejsze jest gdzie i z kim spała na wakacjach taka a taka gwiazdka.



WZT - 2005-09-11, 19:37
"Informacja jest tym co zrobia z nia media" jak to w pewnej madrej ksiazce wyczytalem....
To zalezy chyba od tego kto pisze artykul-czy ma wizje naprawy swiata i ludzi, nawrocenie innych na jedyna i sluszna droge ktora on podaza czy tez przedstawienie inforamcji jaka jest bez zadnych dodatkow.
Najczesciej jest tak ze ludzie czytaja gazety gdzie jest przedstawiany "produkt(informacja)"taka jaka chca przeczytac... np. Inni lubia Nasz Dziennik a inni Wyborcza-i kazdy fan tej gazety wiesz psy na gazecie przeciwnej....

Ach a co do glosu to pusty glos....



Suzy - 2005-09-11, 20:03
... ja rozumiem, że są różni dziennikarze... ale jestem ciekawa jacy powinni być... może tylko sie czepiam ale szlag mnie trafia, jak włączając jakąś audycję po 5 min. wiem jaką opcję polityczną dany dziennikarz popiera... wyczuwam selekcjonowanie materiału lub manipulowanie faktami... to chyba nie jest do końca profesjonalne... zgadzam się oczywiście z Romanem... rzeczywiście są ludzie którym powinno się pomagać w kształtowaniu światopoglądu... jednak nie tak nachalnie jak to ma miejsce w chwili obecnej... zresztą pełna wiary w "inteligencję" naszego społeczeństwa chyba wolałabym widzieć i słyszeć więcej obiektywizmu a mniej osobistych niuansów...




WZT - 2005-09-11, 20:08

... ja rozumiem, że są różni dziennikarze... ale jestem ciekawa jacy powinni być... może tylko sie czepiam ale szlag mnie trafia, jak włączając jakąś audycję po 5 min. wiem jaką opcję polityczną dany dziennikarz popiera... wyczuwam selekcjonowanie materiału lub manipulowanie faktami... to chyba nie jest do końca profesjonalne... zgadzam się oczywiście z Romanem... rzeczywiście są ludzie którym powinno się pomagać w kształtowaniu światopoglądu... jednak nie tak nachalnie jak to ma miejsce w chwili obecnej... zresztą pełna wiary w "inteligencję" naszego społeczeństwa chyba wolałabym widzieć i słyszeć więcej obiektywizmu a mniej osobistych niuansów...

i dlatego staram sie czytac inforamcje z prawej i lewej strony barykady a nie slepo podazac jedna wyznaczona sciezka.... pozniej sie cos takiego zbiera przemysla i wyciaga wnioski...



Suzy - 2005-09-11, 20:41
WZT - szkoda, że w każdej gazecie nie może być ta sama informacja podana w taki sam - obiektywny - sposób...



pastor - 2005-09-11, 21:06
pusty glos...
najlepiej jak dziennikarz jest taki i taki... w koncu bez powodu to sie nie nazywa IV wladza



SAVARY - 2005-09-11, 21:09
Obiektywizm



ZAINTERESOWANA - 2005-09-11, 21:24
Sądzę, że musi być wszystkiego po trochu. Jak na razie, idąc przykładem WZT, czytam każdą "stronę", aby wyrobić sobie opinię...



Henry_Chinaski - 2005-09-11, 22:08
a po co dziennikarze uczą się jak konstruowac informacje pozbawione okreslen wartosciujących?
To chyba jasne, że rolą tego zawodu jest przekazywanie wiadomosci, a nie ich ocenianie.
Lepsze własne poglądy absurdalne, niż poprawne wpojone przez 29 colową elektryczna skrzynie.

Tylko obiektywizm i zero wartosciowania. Jesli ktos nie potrafi tego przestrzegac powinienn zająć się czymś innym.. felietonistyka, krytyka lit./film./muz. etc. etc.
W mediach istnieje miejsce na subiektywne oceny i komentarze, ale nie tam gdzie celem jest przekazywanie informacji (bo o tym chyba tu mówimy)



Suzy - 2005-09-11, 22:29

a po co dziennikarze uczą się jak konstruowac informacje pozbawione okreslen wartosciujących?
To chyba jasne, że rolą tego zawodu jest przekazywanie wiadomosci, a nie ich ocenianie.
Lepsze własne poglądy absurdalne, niż poprawne wpojone przez 29 colową elektryczna skrzynie.

Tylko obiektywizm i zero wartosciowania. Jesli ktos nie potrafi tego przestrzegac powinienn zająć się czymś innym.. felietonistyka, krytyka lit./film./muz. etc. etc.
W mediach istnieje miejsce na subiektywne oceny i komentarze, ale nie tam gdzie celem jest przekazywanie informacji (bo o tym chyba tu mówimy)


chyba nie muszę już nic dodawać, gdyż o to dokładnie mi chodzi...



BLAaa - 2005-09-12, 10:12
Sam nie wiem. Wypadałoby, żeby był obiektywizm, ale dziennikarz, to nie maszyna. jakieś poglady też ma.



horacio - 2005-09-12, 18:36
Zaznaczyłem odpowiedź pierwszą. Jeżeli dziennikarz ma przekazywać fakty, to niech je przekazuje i nie mówi "ale" albo podprogowo przekazuje czy to mu się podoba czy nie. Dziennikarz powinien być podczas przekazywania informacji nie ukierunkowany politycznie, ani krytyczny.

Choć z doświadczenia wiadomo, że dziennikarz to tylko człowiek i czasami może mu się wymsknąć to i owo. Ale niech to będzie czasami.
Wiem, że napisałem coś podobnego co Henry_Chinaski, ale taka jest prawda i tak powinno być.



Yukas - 2005-09-29, 14:12
Dziennikarze są moim zdaniem po to, aby pokazywali prawde i fakty, a nie mącili nam w głowach. Każdy ma własny rozum i sam zdecyduje czy dane fakty są dobre dla kraju czy też nie.

Pozdrawiam...



stary_zgred - 2005-10-01, 17:12
A nie przyszło Wam do głowy, że próbujecie zwalić na innych (tutaj: dziennikarzy) przykry obowiązek myślenia? Serio "łykacie bez popitki" wszystko, co serwują wam media? Przytoczę tu motto (czy jak wolicie sygnaturę) repcia: Kłopot prasy (mediów) polega na tym, że nic co normalne, nie jest interesujące. Często (żeby nie powiedzieć, zawsze), prawda "medialna" jest wypadkową różnych mechanizmów: a to rynkowych (słuchalność, oglądalność, sprzedaż), a to światopogloądowych (np. modne było, i jeszcze w niektórych kręgach jest, potępianie w czambuł "komuny" lub "klerykalizmu" i powiedzcie, że nikt na tym nie wybudował popularności!). Niemniej jednak procesy myślowe powinny weryfikować szum informacyjny, inaczej biada niemyślącym! Zarzut przekazu podprogowego jest w tym kontekście absurdalny, albo wynika z nieznajomości mechanizmu tegoż. Owszem, jedno się broni, to media audiowizualne mają, jako jedyne możliwość oddziaływania podprogowego. W większości krajów jest ono jednak zabronione prawem i surowo ścigane. Przy tym jest łatwe do wykazania na podstawie rejestracji programu i analizy prostymi metodami. Gwoli ścisłości w tym gronie musi się znaleźć również kino. Jak zauważył BLaa, dziennikarz to nie maszyna, swoje poglądy ma. Dodam tylko swoją obserwację. W im większym medium pracuje i im większą gwiazdą jest, tym silniej oddziaływuje na nas i tym bardziej jest podatny na syndrom "czwartej władzy", tym chętniej przypisuje sobie prawo oceniania i pewność co do nieomylności swych ocen. Jeśli chodzi o oceny np. moralne, to tutaj obiektywizmu nie ma i nie będzie, gdyż każdy z nas ma inną ocenę moralną różnych postępków. Często są one zbliżone, tym bardziej, im bardziej drastyczne są wydarzenia oceniane. Aproksymując powyższy wywód na inne aspekty życia codziennego - obiektywizm jako taki, jest utopią, pojęciem abstrakcyjnym tak samo, jak pochodna czwartego rzędu z pierwiastka kwadratowego wielomianu n-tego stopnia. Istnieje, ale nikt nie wie gdzie.

Pusty głos.



KAROLLA-- - 2005-10-02, 00:20

a po co dziennikarze uczą się jak konstruowac informacje pozbawione okreslen wartosciujących?
To chyba jasne, że rolą tego zawodu jest przekazywanie wiadomosci, a nie ich ocenianie.
Lepsze własne poglądy absurdalne, niż poprawne wpojone przez 29 colową elektryczna skrzynie.

Tylko obiektywizm i zero wartosciowania. Jesli ktos nie potrafi tego przestrzegac powinienn zająć się czymś innym.. felietonistyka, krytyka lit./film./muz. etc. etc.
W mediach istnieje miejsce na subiektywne oceny i komentarze, ale nie tam gdzie celem jest przekazywanie informacji (bo o tym chyba tu mówimy)


chyba nie muszę już nic dodawać, gdyż o to dokładnie mi chodzi...



KAROLLA-- - 2005-10-02, 00:26

Sam nie wiem. Wypadałoby, żeby był obiektywizm, ale dziennikarz, to nie maszyna. jakieś poglady też ma.

i owszem, jak kazdy czlowiek myslacy
jednak jak wykonuje prace dziennikarza powinien o nich zapomniec
bo inaczej z faktow robi sie fikcja

poza tym, swoimi pogladami sie moze dzielic ale nie jako dziennikarz relacjujacy jakies wydarzenie / wydazenie ?/
Powered by wordpress | Theme: simpletex | ©