ďťż
Włosi mogą stracić mistrzostwo świata...




Didi - 2006-07-13, 13:24
Włosi mogą stracić mistrzostwo świata, jeżeli FIFA udowodni, iż Marco Materazzi faktycznie ubliżył Zidane’owi, odnosząc się do jego narodowości – informuje „Przegląd Sportowy”, powołując się na niemiecki „Bild”.
Gazeta twierdzi, że FIFA może zastosować nowy kodeks postępowania wobec federacji narodowych, który przewiduje poważne sankcje dla propagujących rasizm i ksenofobię.

Zgodnie z jego 55. artykułem „jeśli jakiś zawodnik, działacz lub kibic dyskryminuje bądź atakuje rywala ze względu na jego pochodzenie, wówczas zespołowi , do którego przynależy ta osoba, zostają automatycznie odebrane trzy punkty. W przypadku ponownego pogwałcenia przepisu, drużynie ujmuje się sześć punktów. Jeżeli chodzi o mecze, za które nie są przyznawane punkty, to zespół zostaje w takim przypadku zdyskwalifikowany”.

A tutaj: ''Spowiedz Zidene`a''
Kod: Zaznacz cały
- Znasz dobrze włoskich piłkarzy, bo grałeś w tym kraju przez pięć lat. Czy przez te lata miałeś jakieś spięcia z Włochami?

- Nigdy. Czasem są jakieś zatargi z różnymi piłkarzami, ale nigdy nie miałem poważniejszego starcia z którymś z nich.

- Nawet z Materazzim?

- Nie, nigdy. Nic między nami nie było aż do 110. minuty dogrywki… Wtedy złapał mnie za koszulkę, a ja powiedziałem mu, by ją puścił. Dodałem także, że jeśli chce się wymienić, to zrobimy to po meczu. Wtedy on powiedział kilka bardzo brzydkich słów, które były gorsze od nawet najgwałtowniejszych gestów. Powiedział to kilka razy bardzo szybko. Jego słowa mocno mnie zraniły.

- Wszyscy chcą wiedzieć, co dokładnie powiedział Materazzi?

- To były bardzo poważne, osobiste słowa.

- O twojej matce i siostrze?

- Tak. To były bardzo brzydkie słowa. Gdy wypowiedział je pierwszy raz, próbowałem nie słuchać. Kiedy jednak powtórzył drugi i trzeci raz… Jestem mężczyzną i niektóre słowa ranią bardziej niż ciosy. Wolałbym dostać w twarz niż słuchać tego, co on powiedział.

- Powtórzył słowa o twojej matce i siostrze dwa, trzy razy?

- Tak. Zareagowałem tak jak wszyscy widzieli, choć nie powinienem tego robić. Swoją wściekłość musiałem jakoś wyrazić. Widziały to miliardy ludzi przed telewizorami. Wśród nich były na pewno miliony dzieci, które nie powinny oglądać takich zachować. Chce za to je przeprosić.

- Przepraszasz dzieci, ale czy żałujesz tego, co zrobiłeś?

- Nie, nie żałuję. Gdybym wyraził żal, to wyglądałoby to tak, jakbym przyznał rację Materazziemu. Gdyby mnie nie sprowokował, to ja bym nie zareagował. Winny jest ten, kto prowokuje taką sytuację. Czy ktoś może sobie wyobrazić, że na 10 minut przed końcem meczu finałowego i mojej kariery mogłem uderzyć przeciwnika dla przyjemności, bez wyraźnego powodu?

- Oczywiście, że nie, ale w tym momencie eksplodowałeś.

- To była prowokacja i to bardzo poważna, to wszystko. Moja reakcja na słowa Włocha była niewybaczalna, ale jeszcze raz powtarzam, że ukarany powinien być ten, kto prowokuje takie sytuacje.

zrodlo: mundial.onet.pl




Flo_ - 2006-07-13, 13:26
stracic Mistrzostwo Buahahhahahaha takiego precedensu jeszcze nie bylo i nigdy nie bedzie

Jak straca mistrza to wyskocze przez okno powaga Bo to nierealne, co za debil to wymyslil?



Hnitek - 2006-07-13, 14:19
Hehehe
To może mistrzostwa rozegrają od nowa i jeszcze w tym roku Polska zostanie mistrzem świata



Konsul - 2006-07-13, 17:04
Ale pierdoły z tym odebraniem mistrzostwa. To może jeszcze Argentynie też należy zabrać za zagranie"ręką Boga" przez Maradonę. I to jaki powód, bo jakiś piłkarz nie wytrzymał emocjonalnie i uderzył drugiego. Zresztą "uderzył" to za duże słowo . Gdyby to było coś naprawdę obrzydliwego powinien być nokaut. Przecież to nie była 5 czy 10 minuta meczu, a sam jego koniec. No ale jak się karnych nie potrafi strzelać to już inna sprawa. Włosi zdobyli tytuł zasłużenie, i choć za makaroniarzami nie przepadam, to taka jest prawda. Umiejętność niereagowania na zaczepki jest wpisana w zawodowstwo piłkarza, wiodocznie Zizolina nie jest zawodowcem.




Mafi - 2006-07-13, 20:05

Hehehe
To może mistrzostwa rozegrają od nowa i jeszcze w tym roku Polska zostanie mistrzem świata

Oooo... tak tak...

Ja bym chciała

a tak naprawdę, to pewnoe klub/zawodnik dostanie karę pieniężną i wsio... o odebraniu mistrzostwa mowy być nie może...



Flo - 2006-07-13, 20:15

Hehehe
To może mistrzostwa rozegrają od nowa i jeszcze w tym roku Polska zostanie mistrzem świata

Oooo... tak tak...

Ja bym chciała

a tak naprawdę, to pewnoe klub/zawodnik dostanie karę pieniężną i wsio... o odebraniu mistrzostwa mowy być nie może...



ptaku - 2006-07-13, 20:25
A prawda jest taka, że gdyby w ten sposób zachował się inny piłkarz (to znaczy mniej znany, mniej ceniony, mniej doświadczony, mniej 'zasłużony') niż Zidane to by całej tej sprawy nie było... A Zidana na siłę próbują usprawiedliwiać... Przecież takie sytuacje, utarczki słowne, bluzgi, prowokacje to na boiskach są bliżej codzienności niż ewenementu. To wszystko jest śmieszne...



Flo - 2006-07-13, 21:00
Dondadoni nowym trenerem, we Wloszech uznawany, mimo mlodego wieku, dobrego fachowca. Przymierzany byl do Juve. Wieloletni gracz Milanu



kazió - 2006-07-13, 21:45
Mistrzostwa im nie odbiora,zle by sie stalo, ale dobrze ze sytuacja bedzie wyjasniana

ptaku z 2 strony gdyby to nie byz Zidane,ktorego nie lubisz, to bys sie tak calym zajsciem nie oburzyl Nie probuja go usprawiedliwiac, probuja wyjasnic sprawe,a w ogole to co za tajemniczy "oni "?



Flo - 2006-07-13, 21:47
gdyby to byl ktos inny, dostalby zawiasy na pol roku i tez bylyby komentarze. Zizou nie dadza zawiasow bo skonczyl kariere. Poza tym ludzie, jakies niemieckie pismaki pisza bzdury.



qrczak - 2006-07-14, 19:41
Mistrzostwa nikt im nie odbierze, odebrali im natomiast trzy kluby z Serie A ( Linek )



Konsul - 2006-07-14, 19:45
No i proszę, Włosi zrobili rewolucję w lidze. Przemeblowali układ sił na ładnych parę lat. Trzeba przyznać, że sąd miał odwagę. Teraz chyba Inter jest murowanym faworytem. Tak oto "Stara dama" stoczyła się na dno i z damy przeobraziła się w panienkę o niezbyt ciężkich obyczajach . Ale dość uszczypliwości. Forza Inter!, jak mawia spora część Mediolańczyków.



ptaku - 2006-07-14, 20:19
Milan nie będzie grał w CL ... A w lidze -15 pkt na wejście... Ale damy radę! Forza Rossoneri!


Forza Inter!, jak mawia spora część Mediolańczyków.
Większość jednak krzyczy Forza Milan!



Flo - 2006-07-14, 20:36

No i proszę, Włosi zrobili rewolucję w lidze. Przemeblowali układ sił na ładnych parę lat. Trzeba przyznać, że sąd miał odwagę. Teraz chyba Inter jest murowanym faworytem. Tak oto "Stara dama" stoczyła się na dno i z damy przeobraziła się w panienkę o niezbyt ciężkich obyczajach . Ale dość uszczypliwości. Forza Inter!, jak mawia spora część Mediolańczyków.

Juve powroci, w glorii chwaly



Konsul - 2006-07-14, 20:42
Fiorentina pokazała, że można wrócić z zaświatów . Chociaż jak juve sobie posiedzi w serie B, a być może w następnym sezonie w serie C to płakać będzie mało kto. Na pewno teraz najbardziej zadowoleni są kibice Torino
Także papapa i adios "starucho"



Konsul - 2006-07-14, 20:52
Sia vincita sia non io e finchĂŠ TI AMO!!! FORZA INTER!!! FORZA NERAZZURRI!!!
Teraz nastanie epoka Interu



ptaku - 2006-07-14, 20:53
Chciałbyś

Forza Milan!
Milan campione!
forza Milan il Milan ole...
Forza Milan!
vinci per noi!
forza Milan la Sud e con te!
ale... ale... ale... ale...
forza Milan... ale... ale...



Konsul - 2006-07-14, 20:59
Oczywiście i to bardzo
Zresztą to nie życzenie, a rzeczywistość Scudetto zarezerwowane jest dla Interu.



ptaku - 2006-07-14, 21:00
Tą rzeczywistość czas zweryfikuje.



Konsul - 2006-07-14, 21:09
To jeszcze dołóżmy na tej wadze Barce i Real, zobaczymy, w którą stronę przeważy.



ptaku - 2006-07-14, 21:22
Nie kumam o co Ci z Barcą i Realem chodzi Nie trawię (S)Realu.



Konsul - 2006-07-14, 21:31
Chodzi mi o to, że zawsze istenieje podział na kibiców, Inter-Milan, Barca-Real, Arsenal-Man Utd itd. no i oczywiście Kotwica-Gwardia
Nie ma kibicowania mniej znanym klubom, bo co powiesz Forza Palermo?
Najczęściej ta linia podziału jest na Barca - Real.
Ja osobiście również nie trawię realu, który tak jak reprezentacja brazylii stanowi cyrk obwoźny z "gwiazdeczkami".



Flo - 2006-07-14, 21:50

Oczywiście i to bardzo
Zresztą to nie życzenie, a rzeczywistość Scudetto zarezerwowane jest dla Interu.


Wiesz dlaczego Inter bedzie mistrzem? Bo glowni rywale spadli, inaczej nigdy by nie siegneli po mistrza



Konsul - 2006-07-15, 07:04
Tak, główni rywale spadli i teraz każdy ma równe szanse, nie będzie kto miał kupować spotkań. Jak możesz mieć szacunek do takich zespołów ja juve? Oni KUPILI tytuł Kibicujesz sprzedawczykom i złodziejom, przecież w ten sposób obrazili również swoich kibiców.



Flo - 2006-07-15, 07:15
kupili nie sadze. Pilkarze grali swoje



marek - 2006-07-15, 07:24

kupili nie sadze. Pilkarze grali swojewięc za co ich zdegradowano?



Flo - 2006-07-15, 07:35

kupili nie sadze. Pilkarze grali swojewięc za co ich zdegradowano?



marek - 2006-07-15, 08:02
jak można sprzedać mecz bez współudziału zawodników? Ja rozumiem że wygrywający nie musieli wiedzieć, ale przegrywający? ... A gdyby postanowili wygrać, to co?



Hnitek - 2006-07-15, 08:19
Nie zagłebiałem się w sprawe tego całego zamieszania, ale zatsnawia mnie teraz fakt dlaczego Milan także nie został zdegradowany? Czyżby pan Berlusconi maczał w tym palce?



ptaku - 2006-07-15, 08:44
Widocznie śledztwo wykazało, że cały proceder związany z Milanem nie był zakrojony na tak szeroką skalę jak w przypadku 3 zdegradowanych klubów. Berlusconi już nie bardzo ma władzę, a więc wątpię żeby maczał w czymś takim palcem. Szczególnie przy tak zacietrzewionym prokuratorze.

Marek - cała afera dotyczyła sędziów. Kluby wpływały na przydział "przychylnych" sędziów na własne spotkani, dzięki czemu mogły ich przekupywać. Zresztą od lat było wiadomo, że w Serie A spotkania gwiżdże się dla Juve. Mówili o tym głośno prawie wszyscy.

Więcej o całym wyroku: http://www.seriea.pl/index.php?strona=news&id=63710



Konsul - 2006-07-15, 09:00
A teraz nadeszła w końcu sprawiedliwość. Tylko jak teraz ocenić piłkarzy grających w ustawianych meczach? Skoro mają takie fanyastyczne umiejętności to po co to wszystko, a może jednak ich nie mają. I prezes wolał mieć pewność co do wyniku.
Tak czy inaczej brak "staruchy" w serie A wpłynie korzystnie na całą ligę, w końcu nikt przed tv nie będzie musiał cierpieć męczarni oglądając juve. Mistrza 1:0.
Ps. Trzeba podliczyć kasiorkę, którą klub zarobił dzięki ustawianym meczom m.in. za mistrza, udział w lidze mistrzów, prawa tv itp. i zasądzić ich egzekucje. A to zmusiło by klub do wyprzedaży zawodników i było najdotkliwszą karą.



ptaku - 2006-07-15, 09:03
Przesadzasz.



Konsul - 2006-07-15, 09:16
Dlaczego przesadzam? Jest zbrodnia, musi być i kara. Zero tolerancji. Tak czy inaczej, jeżeli ten wyrok zostanie utzrymany w mocy, szykuje się wielka wyprzedaż. Może warto będzie częściej zerkać na allegro



ptaku - 2006-07-15, 09:23
Pewnie, że piłkarze będą odchodzić. Juve teraz nie będzie w stanie wywiązać się ze wszystkich kontraktów itd. Pewnie są i tacy piłkarze, którzy mają w kontrakcie zaznaczone, że jest on ważny tylko pod warunkiem, że Juve będzie grało w Serie A. Przecież nawet z Milanu będą odchodzić z racji tego, że nie zagra on w Lidze Mistrzów.

Nie przepadam, a nawet nie lubię Juve. We wszelkich rozgrywkach życzę im jak najgorzej, ale jakiś umiar trzeba mieć. Niechęć, czy nienawiść nie mogą przesłaniać oczu, bo to o głuptę zakrawa. A winny jest nie tyle klub, co wysoko postawione w nim osoby - to głównie je należy karać, z jak najmniejszą szkodą dla samego klubu. Szkoda piłkarzy, szkoda kibiców i wszystkich ludzi, związanych z klubem, którzy niczemu nie zawinili.



Konsul - 2006-07-15, 09:47
Nie chodzi o "chorą" niechęć, o nienawiści nie wspominając do danego klubu. To jest sport, przynajmniej z definicji chodzi o zdrową rywalizację. Dlatego ważne jest, zwłaszcza w dzisiejszym świecie dopingu i nieuczciwości, aby takie zachowania z całą stanowczością napiętnować. Niestety na tym wszytkim cierpią inni - piłkarze, kibice najbardziej. Ale innego wyjścia nie ma. Najlepszym przykładem na potrzebę "ostrych" działań jest Anglia, tam chodziło o zlikwidowanie bandytyzmu na stadionach. Wykluczono kluby z pucharów, wprowadzono restrykcje na stadionach i efekt jest.



Flo - 2006-07-15, 10:22
Konsul powinienes do PZPNu wejsc Normalnie drugi Tomaszewski



Roman - 2006-07-15, 10:43
Rzeczywiście - drugi Tomaszewski

kara jest surowa, ale i sprawiedliwa - przynajmniej dali przykład (na kolejne 25 lat), co mieli odebrać mistrzostwo, 5 punktów na minusie i pogrozić palcem
Prawda, szkoda kibiców, piłkarzy z pewnością inne kluby zagospodarują sobie - ale prezes przecież reprezentuje swój klub, prowadzi go, ma wpływ na wyniki - przecież nie ustawiał sędziów dla własnej radochy

Powinniśmy Włochom pozazdrościć stanowczości

A ja jakoś nie wierzę w scudetto Interu - coś im nie wyjdzie, odkąd pamiętam tak jest



Konsul - 2006-07-15, 11:16
Z Tomaszewskim to już cios poniżej pasa
A czy ja coś pisałem o jakiś wydumanych aferach? Szukam dziury w całym?
I tak większość komentatorów tzwierdzi, że kary są zbyt łagodne. I oczywiście do tego, aby były utrzymane daleka droga. To nie było tak jak u nas, kupowanie pojedyńczych meczów, tam istniał cały system ustawiania ligi na cały sezon. Czy to jest śmieszne, no raczej nie. Są wzorce z Premiership bardzo dobre, wystarczy je wdrożyć w życie. Prawo jest po to, aby je przestrzegać, naruszając je godzisz się na sankcje z tym związane.



ptaku - 2006-07-15, 11:23
System ustawiania ligi na cały sezon? Chyba przesadziłeś... Wiesz wogóle czego dotyczy sprawa?



Konsul - 2006-07-15, 12:42
Przypominam tylko, że prezes juve był na podsłuchu przez ostatnie dwa lata ( dlatego też Juve straciło tytuły za dwa ostatnie sezony ). To nie wyszło ot tak sobie teraz, materiał dowodowy był zbierany właśnie od dwóch lat. Sprawa właśnie dokładnie dotyczy tego, iż w duzej mierze juve, jak i lazio i fiorentina rozstawiali sędziów, tak by uzyskać korzystne wyniki. Jeszcze raz powtarzam, to nie były incydentalne przypadki. Polecam oglądanie TVN 24, i przegląd stron internetowych.



Demurrer - 2006-07-15, 14:24

System ustawiania ligi na cały sezon? Chyba przesadziłeś... Wiesz wogóle czego dotyczy sprawa?

Ptaku, dokładnie tak. Słuchałem dzisiaj w tvn24 korespondenta z Gazzetta dello Sport i tak właśnie dokładnie to opisywał. To nie chodzi o kupienie kilku meczów, ale zorganizowanie całego sytemu, który od lat kręcił ligą włoską. Dlatego Inter nigdy nie mógł wygrać.



Flo - 2006-07-15, 14:47

System ustawiania ligi na cały sezon? Chyba przesadziłeś... Wiesz wogóle czego dotyczy sprawa?

Ptaku, dokładnie tak. Słuchałem dzisiaj w tvn24 korespondenta z Gazzetta dello Sport i tak właśnie dokładnie to opisywał. To nie chodzi o kupienie kilku meczów, ale zorganizowanie całego sytemu, który od lat kręcił ligą włoską. Dlatego Inter nigdy nie mógł wygrać.



Konsul - 2006-07-15, 15:39
Wszytko można spłycić. Tu nie chodzi o Milan, Juve, Inter czy jakikolwiek inny zespół. A o zasady. Coś z Wami jest nie tak? Nie widzicie prostych rzeczy? Jesteście ślepi na fakty, co Wam więcej trzeba? Fakt 1: korupcja. Fakt 2: ustawianie meczów itd. To swierdził sąd. Czy ktoś ma stać ponad prawem, bo się nazywa..... Ja wiem, że to są standardy obowiązujące w Polsce, ale to juz się kończy. I całe szczęście. Czy to się komuś podoba czy nie?



Hnitek - 2006-07-15, 16:54

System ustawiania ligi na cały sezon? Chyba przesadziłeś... Wiesz wogóle czego dotyczy sprawa?
Ptaku o tym systemie to mowa już dawno była więc co się dziwisz...
Wg mnie wszystkie drużyny, które były zamieszane w afere powinny być ukarane tak samo...a teraz jeszcze Milan sobie wymyślił, że może zagra w PUEFA



Konsul - 2006-07-15, 18:12
Oczywiście, że Milan pokaże "ja mam rączki tutaj". Tylko czemu to służy?



ptaku - 2006-07-15, 23:14
Znam sprawę od dosyć dawna nie nazwałbym tego "systemem ustawiania ligi na cały sezon"...

Na pewno nie w bezpośrednim znaczeniu tego sfromułowania...



Konsul - 2006-07-16, 08:47
A jak byś to nazwał? Może tak "pogadanki z sędziami a sprawa mistrzostwa dla juve"



Flo - 2006-07-16, 08:58

A jak byś to nazwał? Może tak "pogadanki z sędziami a sprawa mistrzostwa dla juve"

Nie zapominaj ze inne kluby tez braly w tym udzial



Demurrer - 2006-07-16, 09:48

Znam sprawę od dosyć dawna nie nazwałbym tego "systemem ustawiania ligi na cały sezon"...

Na pewno nie w bezpośrednim znaczeniu tego sfromułowania...


A jakie jest bezpośrednie znaczenie tego sformułowania?



Demurrer - 2006-07-16, 09:50

A jak byś to nazwał? Może tak "pogadanki z sędziami a sprawa mistrzostwa dla juve"

Nie zapominaj ze inne kluby tez braly w tym udzial



piter_Radzikowo - 2006-07-16, 11:27
kibice Juve beda teraz jezdzic na mecze Legiuni w lidze mistrzow jak wejda ...



Konsul - 2006-07-18, 21:34
Jak co roku jest nadzieja, na to, aby mistrz Polski grał Chamipons League. Ostatnie sparingi Legii pokazują, że jest szansa. Ja ufam Wdowczykowi, dla mnie to jest gość.



Roman - 2006-07-19, 13:47
nadzieja nadzieją - ale rozstrzygnie losowanie

może jak trafią na jakiegoś Lewskiego Sofia, Partizana Belgrad, czy Steauę Bukareszt - to będzie minimalna szansa (choć jak znam życie, to wtedy podejdą nie zmobilizowani i też będzie d.pa)

tak jak mówił Wdowczyk w jednym z wywiadów - trafią na Arsenal czy Valencię, to choćby zagrali mecz życia to i tak pewnie nie wejdą

poza tym polskie kluby mają ostatnio problemy z przejściem rywali z krajów typu Gruzja czy Mołdawia, więc może pogadamy po II rundzie



Sauniere - 2006-07-19, 14:09
a co do nienawisci to w Polsce tak juz jest a we Wloszech .. kibice przeciwnych druzyn potrafia ze soba po meczu jechac jednym metrem .. jedni sie ciesza, drudzy smuca .. siedza w tych samych pubach .. na balkonach wisza reczniki klubowe i koszulki i nie musisz sie bac ze ktos ci wybije szybe kamieniem .. mozesz miec szalik i czapeczke ulubionego klubu i nikt cie nie pobije .. w sumie zawsze mozna sie pytac czy naprawde kluby sa winne? .. moze .. ale co zawinili kibice? .. nic .. osoby winne powinni osadzic a kluby zostawic .. nawet wymienic cały zarzad i wlascicieli jesli trzeba .. ale kibicom ich kluby zostawic .. Serie A bez Juve, Lazio, Fiorentiny bedzie znacznie ubozsze .. wyobrazacie sobie nasza lige polska bez powiedzmy Wisły i Legii? .. no nic .. dzien rocznicy przekletej rewolucji we Francji był wielkim ciosem dla włoskiej piłki .. ale jeszcze sie odrodzi .. FORZA ITALIA! .. (oczywiscie zadnych spiskow nie szukam ale tak marginesie Włochami rzadzi skrajna lewica a Milan to klub Berlusconiego, Lazio zawsze było prawicowe, ale nie wiem po ktorej stronie stał Moggi ) .. i wogole jestem ciekaw czy jakby mieli sadzic nasza lige to ile zespołów by poleciało ...



qrczak - 2006-07-19, 14:24
(oczywiscie zadnych spiskow nie szukam ale tak marginesie Włochami rzadzi skrajna lewica a Milan to klub Berlusconiego, Lazio zawsze było prawicowe, ale nie wiem po ktorej stronie stał Moggi )



Sauniere - 2006-07-19, 14:34
to taki mały niewinny zarcik dlatego pisany w nawiasie reszta jest na serio



Konsul - 2006-07-19, 16:34

a co do nienawisci to w Polsce tak juz jest a we Wloszech .. kibice przeciwnych druzyn potrafia ze soba po meczu jechac jednym metrem .. jedni sie ciesza, drudzy smuca .. siedza w tych samych pubach .. na balkonach wisza reczniki klubowe i koszulki i nie musisz sie bac ze ktos ci wybije szybe kamieniem .. mozesz miec szalik i czapeczke ulubionego klubu i nikt cie nie pobije .. w sumie zawsze mozna sie pytac czy naprawde kluby sa winne? .. moze .. ale co zawinili kibice? .. nic .. osoby winne powinni osadzic a kluby zostawic .. nawet wymienic cały zarzad i wlascicieli jesli trzeba .. ale kibicom ich kluby zostawic .. Serie A bez Juve, Lazio, Fiorentiny bedzie znacznie ubozsze .. wyobrazacie sobie nasza lige polska bez powiedzmy Wisły i Legii? .. no nic .. dzien rocznicy przekletej rewolucji we Francji był wielkim ciosem dla włoskiej piłki .. ale jeszcze sie odrodzi .. FORZA ITALIA! .. (oczywiscie zadnych spiskow nie szukam ale tak marginesie Włochami rzadzi skrajna lewica a Milan to klub Berlusconiego, Lazio zawsze było prawicowe, ale nie wiem po ktorej stronie stał Moggi ) .. i wogole jestem ciekaw czy jakby mieli sadzic nasza lige to ile zespołów by poleciało ...

No chłopie i tu się grubo mylisz. Wejdź na fora kibiców włoskich klubów, odkryjesz na nowo znaczenie słowa nienawiść. To są fanatycy z krwi i kości, jeszcze niedawno na większości stadionów ( zwłaszcza w niższych ligach ) pomiędzy sektorami istniały specjalne "pleksy", taki by się nawzajem nie pozabijali. Spróbuj się przejść z szalikiem romy w dzielnicach, gdzie "rządzi" Lazio. Wiesz co się dzieje w Turynie podczas derby Juve a Torino? Poszperaj troszeczkę na mniej oficjalnych stronach włoskich kibiców.
Milan, z historycznego punktu widzenia to klub robotników i "proletariatu", Inter zaś bogatej części miasta i prawicowej. Tylko, że teraz na czele Interu stoi Moratti- centrolewica. Takie podziały więc w sumie nie są do końca aktualne.
Ja nie wyobrażam sobie żadnej ligi ze oszustami, złodziejami, nieważne pod jaką nazwą działają.
Wszędzie piłka nożna, zwłaszcza na poziomie klubowym wzbudza ogromne emocje. Przynależność to jakiś "barw" wynika z naszych atawistycznych zachowań, walka i przemoc, przynależność do "plemienia" są wpisane w ludzką naturę. A piłka w dzisiejszych czasach stała się właśnie subsytutem tego, co napisałem powyżej.



ptaku - 2006-07-19, 16:35
Serie A bez Juve będzie uboższe? Sorry, ale oni grają nudno jak flaki z olejem. Oglądając ich piłkę przyjemność mają chyba tylko Ci, którzy podczas meczu lubią czytać gazetę, gadać polityce.

Cios dla włoskiej piłki? Wątpie.



Konsul - 2006-07-19, 16:45
Ptaku, ale przyznasz, że jak Milanowi odjęli te 15 punktów, to teraz każdy ich mecz zapowiada się rewelacyjnie. Każdy mecz o życie, no i kaskę
I choć kibicuję Interowi, to gdyby zdegradowali Milan to by była dopiero szkoda dla Serie A.



ptaku - 2006-07-19, 16:57
Tak.. w Mediolanie potrafią grać ofensywną, ciekawą piłkę... Muszę to przyznać i Interowi
Do tego z Milanu nie uciekają zawodnicy, a jak dojdzie co do czego to jeszcze wyjdzie, że się wzmocnią... Kilku podstawowych zawodników, których chciały duże kluby już zapowiedziało, że zostanie na San Siro Wszystkie pogłoski o tym, że Kaka ma przejść do Realu okazały się wymysłem dziennikarzy.

Milan nawet z -15 punktami ma szansę na scudetto.



Konsul - 2006-07-19, 17:46
Czyli Inter musi mieć 16 punktów przewagi nad Milanem, inaczej będzie marudzenie, że gdyby nie te -15 to by....



Flo - 2006-07-20, 06:58

Czyli Inter musi mieć 16 punktów przewagi nad Milanem, inaczej będzie marudzenie, że gdyby nie te -15 to by....

zgadza sie

szczegolnie ze Inter moze stracic 6 punktow grajac z Milanem wiec zostanie 9



ptaku - 2006-07-26, 00:15
Wyroki w sprawie Calciopoli zostały dzisiaj/wczoraj (we wtorek) złagodzone przez sąd apelacyjny Włoskiej Federacji Piłki Nożnej...

http://www.seriea.pl/index.php?strona=news&id=64613

http://www.seriea.pl/index.php?strona=news&id=64600

http://www.seriea.pl/index.php?strona=news&id=64618

Jako fan Milanu niezmiernie się cieszę



Flo - 2006-07-26, 05:22
-17 wiec Juve spokojnie wroci do Serie A



Flo - 2006-07-26, 10:40
ale to co wykonali dla rzecz Milanu to kolejna korupcja, ktora zapewne zostanie kiedys wykryta



Sauniere - 2006-07-26, 13:23
moze, kiedys .. a w polskiej piłce to wszyscy od ładnych paru lat wiedza ze jest korupcja etc a i tak niewiele robia .. zeby sprawiedliwie ukarac to musieliby PZPN rozwiazac .. a swoja drogą .. PZPN = Pieniądze Zawsze Podatki Nigdy



ptaku - 2006-07-26, 13:34

ale to co wykonali dla rzecz Milanu to kolejna korupcja, ktora zapewne zostanie kiedys wykrytaWiesz... nie znamy szczegółów śledztwa, nie znamy materiału na którym sąd się opierał. Może różnice między wyrokami są adekwatne do różnic w stopniu zamiesznia...



Flo - 2006-07-26, 13:50

ale to co wykonali dla rzecz Milanu to kolejna korupcja, ktora zapewne zostanie kiedys wykrytaWiesz... nie znamy szczegółów śledztwa, nie znamy materiału na którym sąd się opierał. Może różnice między wyrokami są adekwatne do różnic w stopniu zamiesznia...



ptaku - 2006-07-26, 14:19
To szybko będą musieli je rozpatrzyć bo dzisiaj mija, i tak przełożony dla Włoskiej Federacji, termin zgłaszania klubów do europejskich pucharów.



Konsul - 2006-07-26, 20:02
Myślę, że można kończyć temat ustawiania meczów w lidze włoskiej. Juve dostało w doopsko za wszystkich. A i tak Serie A to nudy, poza derbami Mialnu ( prawda Ptaku ).
Powered by wordpress | Theme: simpletex | ©